01 May 2009

Masalah Ubuntu Saya

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

serta salam perpaduan.

update: 1.35pg
Saya telah selesai download ISO Ubuntu 9.04, namun apabila diburn..ianya masih berulang masalah yang sama...maybe cd burner saya rosak kot?:anoto:

-----------------------------------------------------------------------------

Hari ini saya mempunyai masa terluang dan....apalagi kalau tidak cuba memasang Ubuntu 9.04 yang baharu (saya siap download isonya bebrapa hari yang lepas. Setelah di"burn" pada sekeping CD saya "run"kannya. Hasilnya " I/O cd boot error". Emmm

Apalagi kalau tidak "burn" sekali lagi pada cd yang lain. Hasilnya sama.

Dan....Apalagi kalau tidak "burn" sekali lagi pada cd yang lain. Hasilnya tetap sama.

Setelah 3 kali mencuba,kini...Apalagi kalau tidak memuatturun ISO yang baharu...mungkin failnya "corrupt" kot?
En.Lanun Sign

3 comments:

arpeggio said...

salam mungkin file yg didownload tu korup @ tak habis didownload ..setelah siap di download,jaunty yang sebenar bersaiz 699.0 MB @ 732909568 bytes (cube perhatikan)...sebab saya pernah kene file yg tak habis didownload...

En.Lanun said...

->arpeggio : saya sedang cuba download yang lain :-p

Anonymous said...

Masalah yang sama pernah saya hadapi,,,
cuba dekat laptop yang lain dapat boot guna cd tu, tapi kalau guna laptop satu tu tak pulak dapat,,,
penyelesaiannya: guna wubi ajerlah,,,

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Sudi Memberikan Komen.