03 May 2009

Jaunty Jackalope

Saya mengambil pendekatan untuk memasang Ubuntu Jaunty Jackalope ini melalui online upgrading. Setelah beberapa kali mendownload ISO sekurang-kurangnya 3 server yang berbeza, burn image melalui 3 pc yang berbeza...namun masih keluar error.

1. Saya cuba melakukan upgrading secara offline dengan memuatturun altenate iso...tiba-tiba terasa terasa ingin mencuba secara online.

2. Memasang Ubuntu 8.10 yang baru, kemudian upgrade kepada 9.04



ps: Saya melakukan proses ini kira-kira jam 1.30 pagi....apabila bangkit dari tidur jam 6.30 pagi...ianya telah selesai.

Inilah dia Jaunty Jackalope
Screenshot pertama desktop saya.

2 comments:

9w2yzi said...

saya dah install kat pc sy, burn iso dan install tanpa ada masalah... nk buat online ambik masa lama sgt

Anonymous said...

terima kasih untuk artikelnya. pas banget, ane lagi nyari-nyari untuk bahan kuliah.

oia, jangan lupa mampir ke sini ya...

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Sudi Memberikan Komen.